COVID-19 Richtlijnen

Bij SalesFuse vinden we het belangrijk dat de richtlijnen van het RIVM nageleefd worden en dat onze adviseurs op een veilige manier hun werkzaamheden uit kunnen voeren. Daarom hebben wij de volgende richtlijnen beschreven voor huis-aan-huis werving.

Borg de 1,5 meter afstand tussen verkoper/werver en de klant:

  • Er staat maximaal één verkoper/werver aan de deur.
  • Na het aanbellen wordt direct 1,5 meter afstand van de deur genomen.
  • Het gesprek wordt op minstens 1,5 meter afstand gevoerd.
  • De woning waar is aangebeld wordt niet betreden.
  • De benaderde wordt volgens een vast verhaal (script) geïnformeerd over het volgen van de RIVM richtlijnen en het houden van afstand.

Veiligheid en bescherming:

  • Er wordt niet aangebeld in verzorgingstehuizen en flats.
  • De benaderde klant wordt instemming gevraagd om het gesprek te mogen voeren, indien geen toestemming wordt gegeven wordt het gesprek direct beëindigd.
  • De benaderde klant wordt gevraagd of hij/zij óf huisgenoten behoren tot de groep die verhoogd risico heeft bij Covid-19 besmetting, indien dit zo is wordt het gesprek direct beëindigd.
  • De verkoper draagt desinfecterende handgel bij zich of plastic handschoenen. 
  • De verkoper ontsmet of wast handen regelmatig of draagt schone plastic handschoenen.
  • De verkoper raakt het gezicht niet aan voordat de handen gewassen of gedesinfecteerd zijn.
  • De verkoper wast / desinfecteert handen na aanraking van het gezicht.
  • Het aanbod wordt per e-mail verstuurd, zodat er geen uitwisseling van devices hoeft plaats te vinden.
  • Er worden geen fysieke zaken achtergelaten bij de klant

Script:

Goedemiddag, ik bel bij u aan namens Budget Energie. Eerst wil ik graag weten of het gelegen komt dat ik hier aan de deur sta en of u een verhoogd risico heeft op een COVID-19 besmetting?

Vervolg: 

Dan wil ik u er graag op wijzen dat wij volgens de RIVM-richtlijnen werken met een gepaste afstand van 1,5 meter. Een eventueel aanbod wordt per e-mail verzonden en er worden geen fysieke zaken uitgewisseld.

Werkafspraken:

  • 100% inbellen. Hierbij wordt de telefoon niet meer doorgegeven aan de klant, maar geeft de adviseur het telefoonnummer van de klant door aan de callcenter-medewerker. De adviseur blijft dan telefonisch in de wacht staan
  • Voor alle adressen waar is aangebeld wordt een afboekreden gebruikt (dus: geen interesse, niet thuis, etc.)
  • Alléén lopen op looplijsten. Is het postcodegebied niet aangevraagd en/of geüpload in Saleschamp? Dan mag je daar niet lopen!

 

Contact

 

Neem contact met mij op